|
Suma’t a la campanya #t’hoestasperdent i impulsa l’esport femení
29/01/2020
El Consell de l’audiovisual de Catalunya, en col·laboració amb la Secretaria General de l’Esport i l’Activitat Física, l’Institut Català de les Dones i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, ha impulsat una campanya amb l’objectiu de promocionar i visibilitzar les dones esportistes als mitjans de comunicació. La campanya, que porta per nom #thoestasperdent té com a lema: ‘si no veus esport femení, t’estàs perdent la meitat de l’espectacle’.
Aquesta campanya va ser presentada el passat divendres en un acte amb la presència d’esportistes d’elit, responsables de federacions, consells esportius, esportistes, clubs i mitjans de difusió de la campanya. L’objectiu de #thoestasperdent és promoure una presència més gran de les dones esportistes als mitjans, contribuint així a avançar a cap a la plena igualtat, trencar estereotips socials i mediàtics respecte de l’esport femení i posicionar-lo com un contingut d’interès i capaç d’atraure grans audiències.
El símbol de la campanya és la imatge de les esportistes tapant-se la meitat de la cara com a símbol que no veure esport femení suposa perdre’s la meitat de l’espectacle. Es pretén fer d’aquesta imatge un símbol viral traslladant aquest challenge a clubs, federacions, consells esportius i esportistes, tant masculins com femenins, i que es sumin a fer-se imatges difonent el missatge a mode de suport a la campanya. Així, la Federació Catalana de Voleibol anima a totes i tots els esportistes, clubs i entitats, a sumar-se a la campanya pujant a les seves xarxes socials una imatge tapant-se la meitat de la cara amb el #thoestasperdent
Fins al moment 86 mitjans de comunicació s’han adherit al document ‘Compromís dels mitjans per impulsar l’esport femení’ que han elaborat les entitats impulsores de la campanya. Entre els compromisos als que fa referència aquest document destaquen aspectes com donar més visibilitat a l’esport femení, professional i amateur; retransmetre més competicions femenines; informar en igualtat de condicions o reconèixer les aportacions de les dones en els àmbits diversos de l’esport. Pel que fa a les empreses periodístiques, també es comprometen, entre d’altres, a reforçar el paper de les periodistes esportives i a treballar per la paritat en la composició de les redaccions i en els programes de tertúlia i d’anàlisi esportiva.
La difusió de la campanya va començar el mateix divendres amb diferents anuncis on han participat la medallista olímpica de natació Mireia Belmonte, la multicampiona del món de motociclisme Laia Sanz, la subcampiona de la Champions League femenina de futbol, Alexia Putellas, la tricampiona d’Europa i subcampiona olímpica de bàsquet Laia Palau i la campiona europea sub-20 d’heptlatló i rècord del món de pentatló i heptatló sub-18, Maria Vicente. Les emissions finalitzaran el proper 14 de febrer. Tot el material audiovisual i gràfic de la campanya està allotjat al web www.thoestasperdent.cat.
|